Media Master Plan

Uusia digitaalisia medianäyttöjä ja -pintoja näkee urbaanissa ympäristössä yhä enemmän. Näytöt tarjoavat kiinnostavia uusia mahdollisuuksia yhdistää interaktiivinen ja muuttuva sisältö ajan, paikan, tapahtuman sekä yleisön mukaan.

Media Master Planissa tutkitaan ja kehitetään uusien liiketoimintamallien syntymistä sähköisten näyttöjen ympärille.

Digitaalisilla pinnoilla luodaan kaupunkiin uusia kaupallisia, viestinnällisiä ja elämyksellisiä toteutuksia. Media Master Plan on visio siitä, kuinka uudet näytöt näkyvät kaupunkitilassa, kuten kaduilla, toreilla, kauppakeskuksissa ja yksityisissä tiloissa.

Näyttöihin liitettyjä uusia ratkaisuja ja palveluja testataan yritysvetoisissa piloteissa. Samalla pyritään laajemmin edistämään medianäyttöihin liittyvien innovaatioiden syntymistä sekä edistämään PK-yritysten liiketoimintamahdollisuuksia.

Näyttöjä jo avattu

Hok-Elannon kanssa Forum Virium Helsinki avasi marraskuussa 2011 Helsingin ydinkeskustaan mittavan medianäyttökokonaisuuden.

Kaksi suurta medianäyttöä Sokoksen tavaratalon kulmassa tarjoavat ohikulkijoille elämyksiä, tapahtumatietoa sekä vuorovaikutteisen rajapinnan tavaratalon tarjontaan.

Näyttöjä on kokeiltu myös Helsingin matkailutoimistossa Unioninkadulla, Helsinki-Vantaan lentokentällä sekä Shanghain maailmannäyttelyssä Suomen Kirnu-paviljongissa.

Listätietoja
Projektijohtaja Mika Malin
puh. +358 400 603229
mika.malin(at)forumvirium.fi 

LiiteKoko
Projektiesite pdf-muodossa1.05 MT
Media Master Plan, Median uudet muodot, mediatutka